Tuesday, March 4, 2014

Training Bola Bawah Terik Matahari

Assalamualaikum

Hai korang. Alhamdulillah cuaca panas dah disirami hujan petang semalam. Walaupun sekejap je tapi syukurlah rumput-rumput yang kering kontang dah basah kena hujan

Kat tempat saya hujan selebat-lebatnya
Siap ada ribut lagi....
Bahaya jugak lah pada penunggang motosikal sebab ada dahan2 pokok yang patah....

Minggu lepas panas terik tahap gaban tapi anak teruna saya tetap aktif.....
Amir masuk perlawanan bola sepak bawah 12 tahun MSSD untuk 2014...
Hai jenuh ler training tengah-tengah panas
Tapi budak mana reti panas ke hujan ke
Main tetap main.....

Masa final peringkat zon minggu lepas
Game dia orang dari pagi sampai 2.30 petang....
Matahari terpacak atas kepala
tapi saya salute cikgu yang jadi coach budak-budak ni, sanggup sama-sama berpanas nak bagi support....

Bila rest untuk fisrt half, siap angkatkan payung besar suruh budak-budak ni berehat di tempat redup.

Bangga jugak sebab akhirnya sekolah anak saya juara peringkat zon Kuala Kangsar. Lepas ni dia orang akan mewakili zon Kuala Kangsar untuk ke daerah Kuala Kangsar.

SK Raja Perempuan Muzwin
Champion Zon Chandan. Amir pakai jersi nombor 13, cari ler....


Hari ini, cuaca panas lagi bercampur jerebu. Training bola still ada. Gambar kat atas tu masa tengah berlatih ambil penalti, sorang-sorang kena buat. Tengok le padang dah macam padang jarak padang tekukur, kering. Esok ada game antara zone. Empat zon semua. Lawan di SK Padang Ampang. Moga team dia orang ni boleh mara lebih jauh. Insya Allah.

Dalam cuaca yang tak berapa sihat ni
game game juga tapi
kita kena lah jaga kesihatan
kena banyak minum air
kurangkan aktiviti outdoor
sebab jerebu pun dah di tahap membimbangkan di sesetengah tempat
Jangan lupa pakai mask bila di luar
Saya pun beberapa minggu lepas demam satu minggu....

Tak tahan panas sangat.....

Terima kasih sebab sudi baca

7 comments:

  1. salam. saya pun latih murid2 sy yg wakil sekolah di bawah panas mentari..sabar je la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam abe kie, ooo jd coach ye? Sabar je la...panas2 ni ye ;)

      Delete
  2. Assalam... Wah... semangat team bola tu nampaknya... Dah biasa jadi Perak champ kut? SK Raja Perempuan Muzwin kat belah mana ek? 5 tahun saya dok KK.. tak perasan sekolah ni... RPK perasan lah hahahaahaha... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam wafa. Champion tu tak jgk, last yr kalah. Thn ni alhamdulillah.
      Laaaa RPK dgn SK Muzwin tu dkt sgt2 la wafa...satu2 nya sek rendah di chandan, tak perasan ek?

      Delete
    2. tak perasan pulak hahahaha, padahal saya dok jogging naik turun bukit sebelah RPK tu jer... sekolah tu sebelah-sebelah kut...:D

      Delete
  3. mmg terpaksa la berpanas terik kan...klu tak...tak training la plak...anak buah noe..berlatih sofbol...pakai tudung...ada plak..sampai berkilat kulit muka..ada plak bahagian muka yg bertudung tu...putih...berbelak (betul ke word ni...hehehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noe, saya yg tak bersukan pun muka berbelak kalau dok tgh2 panas...
      Bukak tudung trus muka dua kaler hehe

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah INI CERITA KITA. Komen yang baik dialu-alukan. InsyaAllah saya akan membalas kunjungan anda...^_^